נאטו עם ירקות מותססים

הנאטו (פולי סויה מותססים) הוא ה'מרמייט' של היפנים: או שאוהבים אותו או שפוחדים ממנו. יש לו מרקם דביק אופייני וריח חזק, אבל הוא סופר-פוד פרוביוטי אמיתי. במתכון זה אנו משלבים אותו עם ירקות טריים ומותססים (קימצ'י), כדי שהמרקמים הפריכים והחמיצות יאזנו את הקרמיות והטעם הארצי של הנאטו.
🕒 זמן הכנה 20 דקות
זמן כולל 20 דקות
🍽️ מנות 2 סועדים
🔥 קלוריות 350 קק"ל
🌍 מטבח יפני

מצרכים

ציוד נדרש

  • קערת ערבוב
  • צ'ופסטיקס (לערבוב הנאטו)

מידע על אלרגנים

⚠️ סויה
⚠️ שומשום

הוראות הכנה

1

גררו את הסלק החי והגזר. חתכו את הכרוב דק כחוט השערה.

טיפ: הפריכות של הירקות החיים היא ניגוד הכרחי לצד הפולים הרכים.
2

קצצו את הקימצ'י וערבבו עם הירקות.

טיפ: הנוזל של הקימצ'י משמש גם כרוטב טבעי.
3

ערבבו את הנאטו בקערה קטנה בחוזקה עם רוטב הסויה וחומץ האורז, עד שהוא מתחיל להקציף ולהימתח.

טיפ: הערבוב מפעיל את הטעמים ואת המרקם. זהו טקס אכילת הנאטו.
4

ערמו את הנאטו על סלט הירקות, ופזרו שומשום וכוסברה.

טיפ: אכלו מיד, כדי שהירקות לא יאבדו מנפחם.

שאלות נפוצות על המתכון

מה זה החוט הדביק על הנאטו?
זה ה-'neba-neba', חומר טבעי (חומצה פוליגלוטמית) שנוצר במהלך ההתססה. ככל שתערבבו יותר, כך הוא יהיה מוקצף וטעים יותר!

מצרכים

  • 200 גרם נאטו (פולי סויה מותססים)
  • 100 גרם קימצ'י
  • 1 יחידה סלק (חי)
  • 1 יחידה גזר
  • 150 גרם כרוב לבן
  • 2 כף שמן זית
  • 1 כפית שומשום
  • 1 ענף כוסברה טרייה
  • 1 כף רוטב סויה
  • 1 כף חומץ אורז